Off Canvas sidebar is empty

Griekenland 2009

Wat kijken we met enorm veel plezier terug op deze supervakantie, die dan ook met stip op nummer 1 staat. Zoveel gezien en meegemaakt en zoveel leuke mensen ontmoet, dat we volgend jaar eigenlijk wel weer naar de Peleponessos moeten....

Om onze Ferry te halen, die op zondag 7 juni vanuit Ancona zou vertrekken, moesten we wel al op de donderdag ervoor weg. Aan het einde van de middag caravan aangehaakt en nog even 'lekker in de file gestaan'. Rond een uur of negen stonden we op Camping AumĆ¼hle in Schweppenhausen. De volgende dag waren we bijtijds op pad om flink wat kilometers te maken. Om een uur of vijf reden we Camping Gamp in Klausen/Chiusa in SĆ¼dtirol op. Zaterdag wilden we zo dicht mogelijk bij Ancona overnachten om 's-morgens bijtijds te kunnen inchecken. Camping del Gabbiano Marotta bleek een handig plekje te zijn.

De route naar de Ferry stond goed aangegeven, die naar het havenkantoor wat minder. Bij toeval reden we de juiste straat in en stond er al een zenuwachtig Italiaantje te zwaaien om ons het terrein van het kantoor op te loodsen. Na het ophalen van de tickets moesten we naar de juiste kade. Na verloop van tijd kwam het enorme schip van Superfast de haven in en nadat de enorme hoeveelheid auto's was uitgeladen, kregen de kampeerders het sein om aan boord te gaan. Ondanks onze ongunstige plaats in de rij wachtenden, werd ons een prachtig plekje op het kampeerdek toegewezen. Na het uitdraaien van de pootjes en het inprikken van de 220 volt (ja, wat een luxe), maar eens het schip gaan verkennen. Op het 9e (!) dek bleek je een prachtig uitzicht op het kampeerdek en de kade te hebben.

Na aankomst in Patras moesten we wachten tot de hele varende parkeergarage weer leeg was, voordat wij van boord konden. Maar na een klein uur reden we dan ineens 'echt' in Griekenland. Eerst maar eens even wat Griekse benzine tanken (voor 99 ct. kun je nog eens gek doen....). We wilden niet meer zo ver van Patras af omdat het al wat later was geworden. Aan boord hadden we in de ACSI gids camping Fournia gevonden op zo'n 60 km. van Patras. Na het gladde asfalt van het vaste land, moesten we wel even wennen aan het 'gehobbel' in Griekenland. Na een stoffige rit kwamen we aan bij de schitterende Camping Fournia Beach (nabij Kastro-Kylinni). Natuurlijk hebben we vanuit hier een rondrit gemaakt en Olympia bekeken. Van verschillende mede-kampeerders kregen we de tip om zeker Finikounta 'aan te doen'.

Op naar Finikounta dus. De ons geadviseerde camping Thines leek meer op een parkeerplaats van de plaatselijke supermarkt, dus hebben we nog even verder gezocht en uitgekomen bij Camping Anemomilos. Het plaatsje Finikounte bleek op loopafstand te zijn en nog mooier; het stikte er van de restaurantjes en terrasjes! Heel vervelend.... Na het weekend vertrok een Nederlands echtpaar van een schitterende plaats aan het strand. Dus stonden we extra vroeg op om onze vakantiewoning hier naartoe te verhuizen. We ontbeten die dag met uitzicht over zee. We wilden eigenlijk na een dag of wat verder met onze rondreis over de Peleponessos, maar door het grote genieten op deze camping, hebben we besloten er nog maar een paar dagen aan vast te plakken. Buurman Rainer ging regelmatig met de kano op pad om de Kalamares van de boeien af te plukken. De halve camping liep uit om het dier in de afwasbak te komen bekijken. Van het aanbod om de kano te gebruiken maakten we graag gebruik om Finikounta eens vanaf het water te bekijken.

Uiteindelijk moest het er toch een keer van komen. Na afscheid genomen te hebben van Anastasia -eigenaresse van het gezellige restaurant Omega- en onze buren op de camping, zijn we via een prachtige route langs Tripoli naar Istmia bij Korinte gereden. Camping Isthimia Beach leek in geen enkel opzicht op de andere campings, maar ligt wel handig om het kanaal van Korinte te bekijken en de andere plaatsjes in de omgeving, zoals Epidavros, Nafplio en Tolo.

Het liep zo onderhand richting het einde van de vakantie en we wilden alvast een beetje richting Patras. In de campinggids vonden we in Akrata Camping Akrata Beach. De entree was even schrikken, maar de plekken aan de strandzijde waren perfect, evenals het sanitair. Hier hebben we nog even lekker rustig aan gedaan en maandagochtend de 29ste richting Patras gereden.

Dinsdag kwamen we laat aan in Ancona en zijn toch nog maar een stukje richting het noorden gereden. In Miramare hebben we overnacht op de meest verschrikkelijke camping die je je maar kan voorstellen, maar wel een overheerlijke pasta gegeten in het stadje (maakte weer veel goed). De volgende dag maar weer eens een flinke afstand gereden. Na ruim drie weken mooi weer werden we in Oostenrijk, zoals gebruikelijk, verwelkomd met een flinke onweersbui. Heerlijk!! Dus nog maar even de Fernpas over en doorgereden naar Pfronten in de AllgƤu, met een rustig gelegen camping onder de Breitenbergbahn. De volgende dag nog even gestopt in Altbach om Eberhard te feliciteren. Vrijdag naar camping Loreleyblick in Sankt Goar en zaterdag het laatste stukje naar huis.

Camping Gamp (onder de Brennero)
Maatje groter
Wij staan, nu de rest nog
Brug bij Patras in zicht
Thuishaven van Superfast
Restaurang van Fournia Beach
Grote plekken op Fournia Beach
Morgen weer een dag
Ehhh, dat zou zo maar kunnen
Olympia
Langadia
Haven van Pylos
Je zou toch nooit meer weggaan?
MĆ©t weegschaal
Verse Kalamares
Oude stenen in kasteel van Nestor