Off Canvas sidebar is empty

Kroatiƫ 2010

Zaterdag 19 juni hebben we de caravan aan onze tijdelijke CitroĆ«n C4 Picasso (wat een waardeloos vervoermiddel!!) vastgeknoopt om richting het zuiden te rijden, zonder enig idee van een mogelijke bestemming. Tegen een uur of drie bedachten we dat het toch wel leuk zou zijn om een verrassingsbezoekje af te leggen in Rechberghausen en zetten koers richting de camping in Adelberg. De temperatuur was niet zo erg aangenaam, dus zijn we maar bijtijds op zoek gegaan naar restaurantje. Rond een uur of acht stonden we onaangekondigd op de stoep bij Christl en Hans-Peter en hebben gezellig bij kunnen praten. De volgende vertrokken we niet heel vroeg, omdat we niet zover hoefden te rijden, want we hadden als bestemming Mayrhofen in het Zillertal uitgezocht om te wandelen en oude herinneringen op te halen. De navigatie adviseerde ons om via MĆ¼nchen te rijden. Naarmate we dichter in de buurt van Oostenrijk kwamen, begon het steeds harder te regenen en zakte de temperatuur. Op gegeven moment was het nog maar 9 graden......  Gelukkig was het even droog toen we de caravan op z'n plaats moesten zetten. 's-Avonds zijn we - vanwege het weer - maar met de auto naar het dorp gereden en voor het diner terecht gekomen bij Hotel-Restaurant Neue Post. Wat een geweldige tent!!

Maandag en dinsdag was het met het weer nog niet veel beter gesteld, dus zijn we met de auto maar een en ander gaan bekijken. Als voorproefje op onze motor-passentocht in september zijn we maandag via de Krimmler WasserfƤllle naar KitzbĆ¼hel gereden. De volgende dag hebben we een uitgebreide rondwandeling gemaakt in Innsbruck.

Woensdagochtend scheen als verrassing ineens de zon. Tijd om onze eerste wandeling te maken. Niet al te vroeg stapten we in Ć©Ć©n van de cabines van de Penkenbahn en stonden een minuut of tien later in de sneeuw. We wilden de eerste dag niet zo'n grote wandeling maken, maar uiteindelijk waren we pas om een uur of half 5 terug bij het bovenstation. Ons aanvankelijke plan om naar beneden te lopen hebben we laten varen en zijn met de baan ook maar weer naar beneden gegaan.

Donderdag deed de zon het nog beter en daar was het gras best blij mee, maar ik niet. De pollen deden extra hun best om mij het leven zuur te maken. En dat lukte zeer goed. Zo goed, dat we besloten om de volgende dag maar weer de zee op te zoeken. Omdat we ons vorig jaar verdiept hadden in Kroatiƫ (wat uiteindelijk Griekenland werd), hebben we het stuur toch maar richting Istriƫ gedraaid. Onderweg een willekeurige bestemming en camping uitgezocht. Tegen 17.30uur reden we camping Porto Sole in Vrsar op.

We bleken goed gegokt te hebben. De camping was weliswaar enorm groot, maar daar merkte je door de indeling weinig van. We vonden al snel een grote plaats onder de pijnbomen. Het prachtig gelegen dorpje Vrsar was via een boulevard lopend te bereiken. Naar een restaurant hoef je hier niet te zoeken, het barst ervan. De meeste zijn echter van die "vreetfabrieken", zoals ons de eerste- en tweede avond duidelijk werd. De derde avond vonden we een klein familierestaurantje nƩt buiten het centrum en later kwamen we bij Roberto Prsuric van Hotel-Restaurant Maistra terecht. Robert is een complete mafkees en het eten is uit de kunst. Regelmatig zijn we er met de auto op uitgeweest om de schitterende dorpjes langs de ene- en de andere kust van het niet zo heel erg grote Istriƫ te bekijken. We vonden de plaatsjes Rovinj en Novigrad het mooist. In tegenstelling tot het supertoeristische Rovinj, was het in Novigrad heerlijk rustig.

Donderdag 8 juli zijn we hĆ©Ć©l vroeg vertrokken uit Vrsar. Later bleek dat dit een goed besluit was, want de douane aan de Kroatische/Sloveense grens is nogal vervelend, waardoor de wachttijden later op de dag stevig kunnen oplopen. Vielen onze 10 minuten dus nogal mee! In de campinggids vonden we een overnachtingscamping aan de Chiemsee. Camping Harras ligt op maar een paar kilometer vanaf de snelweg. De eigenaar maakt hier handig misbruik van door z'n prijzen flink op te schroeven en als je maar 1 nacht blijft moet je bovenop de al veel te hoge prijs ook nog eens EUR. 3.50 extra betalen. Het eten in Restaurant "Alter Wirt" in Bernau am Chiemsee maakte heel veel goed. De volgende dag zijn we via de A9, A3 en A45 naar Laubach gereden en overnacht bij Caravanpark Laubach. Klein stukje van de snelweg, maar prachtig rustig gelegen en supervriendelijke eigenaren. Natuurlijk moesten we nog even in Lich kijken......

Een dag na onze terugkomst heeft mijn moeder aan het einde van de middag een zeer zware beroerte gekregen en is vervoerd naar het Meanderziekenhuis in Amersfoort. De toekomst ziet er ineens heel anders uit.......

Zell am Ziller
We blijven wel even staan...
Winterjassenweer
Wintersport
Begin van kleine (?) wandeling
Vrsar
Tja, het was de hoogste tijd
Rovinj
Accordeonist
Novigrad
Motovun
Hier wordt gewerkt aan de honing
Umag
Uitzicht kerktoren Vrsar
Boulevard Vrsar
Baai Vrsar
Kerk met losse toren
Als je dit ziet...
... kan dit nooit lang duren!