Off Canvas sidebar is empty

Turkije 2008

We hadden het weer getroffen met onze heen en terugvlucht. Zelfs nog beter dan vorig jaar. We vertrokken op zaterdag 27 september vanaf Schiphol precies om 23:59 uur. Gelukkig konden we onderweg nog een beetje slapen. Om 5:30 uur plaatselijke tijd kwamen we in het hotel aan en zijn nog maar voor een paar uurtjes in bed gedoken. Half 10 vond de wekker dat het mooi geweest was. Een snelle blik leerde dat het tijd was voor het ontbijt op het dakterras en jawel, in de korte broek, want de zon deed al z'n uiterste best om het lekker warm te stoken. Na het ontbijt maar eens even een wandeling door Dalyan gemaakt en daarna snel op een ligbed aan het zwembad gedoken om nog even te snurken. Natuurlijk gingen voor de lunch naar ons adresje aan de rivier. Mmmm..... best lekker zo'n Efes biertje.

Na een heerlijke dag uitrusten, boekje lezen, maar vooral van de zon genieten, werd het tijd voor een biertje bij de Captainbar. De eigenaresse herkende ons direct en we werden zeer hartelijk verwelkomd. En het tapbiertje smaakte als vanouds.  Meestal zoeken we 's-avonds na het eten en een flinke wandeling door Dalyan nog een gezellig terrasje op om een lekker koude Raki te drinken. Onze eerste avond bleek niet een geweldige keuze te zijn. Dus de tweede avond maar op zoek naar een gezellige bareigenaar. Al onderweg van ons hotel naar het restaurant stond Ozzy naar ons te gebaren dat we wat moesten komen drinken. Dus later op de avond maar bij hem op het terras aangeschoven. Daar hebben we geen spijt van gehad. De grootste mafkees van Dalyan met eigen bar. Later op de avond schoven Mike and Sally uit Engeland nog aan.

Ook de volgende avond werd er weer verzameld bij Ozzy. Nu waren er ook vrienden van Ozzy uit Istanbul. Vader Yildirim met dochter Semin. Serap met zoon Ege en oma. Later schoven Linda en Tamara uit Amsterdam nog een en iets later kwamen ook Mike en Sally nog om de bocht. Al snel kwam Ozzy met het voorstel om gezamenlijk te gaan varen en op krab te vissen. Daar was iedereen wel voor te porren en verzamelden we 's-morgens om 10:00 uur voor de St. Ozzy's Blues bar en wandelden gezamenlijk richting "onze" boot. We zetten koers richting het strand en daar aangekomen gingen de lijnen overboord. Het duurde niet lang voordat de eerste krab zich aanmeldde. Nadat er voldoende krab aan boord was gehesen, werd het tijd om even af te gaan koelen in zee. Na ongeveer een uur werd de groep door Ozzy geroepen. De barbecue had z'n werk gedaan en we mochten aan boord komen voor de uitgebreide lunch.

Langzaam aan voeren we terug richting Dalyan, waar even aangelegd moest worden voor verschillende zaken, waaronder het aanvullen van de drankvoorraad. Toen iedereen weer aan boord was, gingen we op weg naar het zwavelbad. Ben zo blij dat ik me al vrijwilliger heb aangemeld om foto's te maken. Want wat een vreselijke lucht kwam hier vanaf! Ook deze avond zat natuurlijk weer iedereen op het terras bij Ozzy. Het uitstapje van vandaag was iedereen zo goed bevallen, dat Ozzi voorstelde om de volgende ochtend met z'n allen een zeer uitgebreid ontbijt bij Ley Ley te gaan doen. Ook hier was iedereen direct voor te porren.

Om kwart over tien zaten we dus met z'n allen in het Ley Ley busje, dat ons in Dalyan kwam ophalen. Na een minuut of 10 werden we afgezet bij Restaurant Ley Ley. Rond een grote vijver in het midden zijn een heel aantal overdekte terrassen gesitueerd, waaronder lange tafels. Nadat iedereen zijn plaatsje aan de tafel had gevonden, werd deze razendsnel gevuld door het personeel van het restaurant. Heerlijk. Op de terugweg in de bus begon per ongeluk iemand te zingen. Al snel kwam iemand op het verschrikkelijke idee om elk land om de beurt te laten zingen. Natuurlijk moesten de Nederlanders weer beginnen. Al zingend kwamen we Dalyan weer binnenrijden, nagestaard door enkele bewoners.

Zondag zou het niet echt strand- of zwembadweer worden. Eindelijk onze kans om de tocht naar Kaunus te maken. Na een stevige lunch in de Kaunus-roeiboot gestapt voor een tochtje naar de overkant. Hiervandaan is het een minuut of twintig lopen naar Kaunus. Verwend door het prachtig bewaard gebleven Pompei, dat we in juni hebben bekeken, viel Kaunus nogal tegen. Het uitzicht was wel prachtig. Je zag er de zee en Dalyan, waar overigens de lucht wel heel erg donker aan het worden was.

Maandag nog een rustig dagje doorgebracht bij het zwembad en 's-avonds afscheid genomen van al onze kennissen in Dalyan. Toen de koffer maar weer gepakt, want om 03:45 uur zou de bus ons op komen halen voor onze vlucht van 06.30 uur naar Amsterdam.

Kaunuspont klem tussen de bootjes
Groenteman op het plein
Dalyan camping (ja, echt waar)