Off Canvas sidebar is empty

Allgaü 2020

Op zaterdag 5 september maakten we de caravan maar weer eens vast aan de auto. Geen Italië of Kroatië dit jaar. Door onze ervaring in India besloten we het dit jaar maar bij 1 grensoverschrijding te houden. De Nederlandse grijze lucht vergezelde ons deze dag tot ver in Duitsland. Eenmaal op de A45 kregen we een telefoontje van Louk en Hanneke. Zij waren onderweg naar Miltenberg en zouden ons ter hoogte van Siegen inhalen. Dus maar even een gezamenlijke koffie- met stroopwafelstop ingelast. Tegen een uur of half vijf draaiden we camping Romantische Strasse op en stonden iets later op een prachtig plekje ergens achter op de camping. 's Avonds heerlijk gegeten bij Gasthaus Zum Hirschen in Creglingen. De volgende dag een mooie rondrit gemaakt in de prachtige omgeving en onder andere even door Rothenburg o/d Tauber gereden én het mooie Röttingen bekeken. 's Avonds maar weer op bezoek in Creglingen.

Maandagochtend bijtijds opstaan en na het ontbijt de pootjes weer ingedraaid, op naar de Badsee. Via de Romantische Strasse reden we naar de A7, waar we natuurlijk nog even de 'vaste' file moesten vermijden. Om precies 12.30uur stonden we bij de receptie van Camping am Badsee. Onze gereserveerde plek naast Gitte&Eberhard was al vrij, we konden dus meteen doorrijden. Onze komst kwam als een complete verrassing. Na het op z'n plaats zetten van de sleurhut was het de hoogste tijd om bij te praten. Ook moesten de fietsen van de dissel voor het eerste rondje in de omgeving. Wát een heuvels..... Dinsdags samen met G&E een rondrit gemaakt in de omgeving en naar de 'bergtop' van Schweineburg gereden. Helaas te heiig om de Bodensee te kunnen zien. Woensdag wilden G&E een wat grotere fietstocht maken, dus sprongen wij op de fiets voor een kleiner rondje Leutkirch, wat uiteindelijk ook nog zo'n 30 km. werd.

Donderdag hoogste tijd om Wangen eens te gaan bekijken. We waren hier al eens voor de lunch gestopt tijdens een motorvakantie en wilden er nog eens op ons gemak doorheen wandelen. Wat een práchtig stadje! Vrijdag maar weer met z'n vieren op de fiets gestapt om via de 'hartjesweg' en klooster Rimpach richting Isny te fietsen en omdat we de smaak te pakken hadden zaterdag meteen maar weer een flinke fietstocht gemaakt.

Zondag arriveerden Heide en Norbert al héél vroeg en schoven aan bij het ontbijt. Ook zij hadden de fietsen bij zich. Een prachtige tocht via Leutkirch, Adrazhofen, Luttolsberg bracht ons uiteindelijk weer terug aan de Badsee. Norbert bleek niet alleen goed te kunnen fietsen, maar ook nog een super te kunnen grillen. Nadat H&N hun Schlaffass op maandag hadden ontruimd, werden de fietsen alweer gestart. Dit keer voor een mooie route naar Schmidsfelden met z'n bekende glasblazerij (die helaas dicht bleek te zijn). 's Avonds opnieuw de grill aangestoken en daarna afscheid genomen van H&N.

Dinsdag maar weer eens een stadje bekijken. Dit keer stond het nabij gelegen Isny op het programma. Via een mooie -en flinke- omweg reden we hierheen. Nadat we alle steegjes en kerken hadden gezien werd het tijd om eens wat te lunchen. De Wurstsalat met het koude biertje smaakten uitstekend. Woensdag een flinke fietstocht van zo'n 45 km. naar Legau en natuurlijk via de 'beruchte' klim bij Winnis weer terug. Donderdag eindelijk eens tijd om in de hangmat een boek te lezen. Héérlijk! Vrijdag opnieuw een stevige fietstocht. Dit keer naar Kislegg. Wist niet dat er zoveel heuvels waren in de Allgaü. Met de motorfiets vallen die in ieder geval minder op!

Zaterdagochtend was het zicht minder dan 100 M. Wát een mist. Pas om een uur of 1 trok de mist ietsje op en besloten wij de 'hartjesweg' maar eens te wandelen en meteen de kleine- en grote Ursee van dichtbij te bekijken. Intussen werd het steeds zonniger én warmer. Loop je dan met je dikke wandelkleding! Zondag opnieuw prachtig weer, dus tijd voor weer eens een...... fietstochtje. Dit keer naar Giesen en terug via Argenbühl.

Maandag het laatste stadsbezoek van deze vakantie. Op naar Kempten. Ook nu wilden G&E niet mee. Dinsdag dan ook meteen maar de laatste fietstocht. Een schitterende tocht van 30 km. via Tautenhofen. Woendsdag -nu het nog droog was- langzaam onze spulletjes weer ingepakt. Om een uur of 11 kwamen Christl en Mäx op de koffie. Zij waren op weg naar Nesselwang voor een wandelvakantie en de Badsee lag op de route.

Donderdag vertrokken we, uitgezwaaid door Gitte en Eberhard én de allervriendelijkste mevrouw Wagner, richting Moezel. Ook nu weer een leuke file op de A7, die we keurig wisten te vermijden. Tegen een uur of 4 bereikten we Burgen aan de Moezel. De Knaus camping leek er door het slechte weer extra triest bij te liggen. De in gothic-zwart getooide eigenaresse bleek niet erg spraakzaam en onze gereserveerde oeverplaats niet meer voorhanden. Gelukkig was het maar voor 2 nachtjes.... Vrijdag hebben we een mooie rondrit door de omgeving gemaakt en het plaatsje Mayen bekeken. Zaterdag bijtijds vertrokken en om een uur of 1 reden we Baarn weer binnen.

Koffiestop met Hanneke en Louk
Ons plekje op de camping in Creglingen
Hoogste tijd
Röttingen
Terrasje in Röttingen
Ons vaste adres in Creglingen
Creglingen
Gezellige uitbaatster
Typisch Allgaü
Zou hij écht landen iin de Badsee...?
Leutkirch
Waarheen...?
Bloemenhuis
Boom!
Heide en Norbert hebben er echt schik in
Blijft mooi
Zonsondergang
Sportieve Agnes
Prachtig!
Koffie in Kissleg (wat een ongezellge tent!)
Plaatje heh!
Pfff. Even zitten hoor
Kerk in Kempten
Wat motte jullie hiero?
Christl und Mäx op de koffie
Zicht op Randersacker
Huisdieren op de camping aan de Moezel