Off Canvas sidebar is empty

India 2014

Naast het verslag én een selectie van de vele foto's kan je ook Louk z'n films bekijken op zijn YouTube-kanaal. Bekijk ze hier: Deel 1- Deel 2 - Deel 3

16 december 2014. Om iets over half vijf waren de koffers ingecheckt en ook de douane had er geen problemen mee dat wij het land verlieten. En een seconde later waren de dames al aan het shoppen, we hadden immers tijd genoeg. Tot een blik op het bord met vluchtschema ons abrubt wakker schudde. Onze vlucht heeft een uur vertraging!! En we hebben maar een uur om over te stappen. Slik.... Na overleg met een allervriendelijkste Schiphol-medewerkster teruggerend naar de vertrekhal.

Om een heel lang verhaal kort te maken; iets later was onze vlucht naar Heathrow omgeboekt naar de KLM en ging men in de spelonken van de luchthaven op zoek naar onze koffers. Pfffff, lekker begin van onze reis. En wat een geluk dat we een uur eerder op Schiphol waren! Een uurtje of twee later waren we dan toch onderweg naar London. We waren gewaarschuwd om op Heathrow zeker niet te treuzelen. De anderhalf uur overstaptijd zouden we hard nodig hebben. Uiteindelijk waren we ruim op tijd bij de gate en moesten zelfs nog een tijdje wachten voordat het boarden begon. Exact op tijd vertrok de oude Boeïng 747 richting Delhi.

Ergens tijdens het snurken was het dinsdag 17 december geworden en rond een uur of 11  landden we op de luchthaven van Delhi. Na veel papieren rompslomp konden we naar de band om de koffers op te pikken. En ja hoor, het begint gewoonte te worden, drie koffers waren niet meegekomen en zouden de volgende dag bezorgd worden. Maar niets kon de pret meer drukken, want we waren in INDIA! Al snel hadden we het bordje NRV gevonden en iets later maakten we kennis met onze chauffeur Sher Singh, die ons de eerste anderhalve week zou rondrijden. Al snel bevonden we ons in de drukte van Delhi en keken onze ogen uit. Ook de oren werden niet gespaard, want het bleek een goede gewoonte van de Indiërs om zoveel mogelijk gebruik te maken van de claxon. Oorverdovend! Al snel werden we bij hotel Southgate in de wijk Greenpark afgeleverd.

Vanzelfsprekend wilden we de omgeving even verkennen en wat Rupees uit de muur trekken. Ook een klein hapje en een biertje zouden er wel ingaan. Na een flinke omtrekkende beweging kwamen we terecht in de wijk Haus Khas Village en vonden een prachtig dakterras in de zon. We besloten om in hetzelfde tentje vanavond ook maar te gaan eten. Eerst maar eens terug naar het hotel om op te frissen. Tja en hoe doe je dat in India? Met de Tuktuk natuurlijk. Voor een paar centen word je knetterend voor je hotel afgezet. Wat een fantastisch vervoermiddel. Na een opfrisbeurt en een snel tukkie net zo hard weer terug richting Haus Khas voor onze eerste échte Indiase curry. Daarna bijtijds tussen de veren, want de volgende dag zou onze chauffeur mét gids al vroeg voor de deur staan.

Helaas was het de volgende dag nogal mistig én fris. De eerste bestemming was de Qutab Minar met de moskee, daarna richting India Gate en vervolgens het paleis en de parlementsgebouwen. Toen was het tijd voor wat tempels. Een kleinere tempel voor een zegening met bijbehorend oranje touwtje om de pols en de ernaast gelegen Sri Lakshmi Narayan Tempel. Ook stond er nog een Riksjatocht op het programma door Chandni Chowk. Wat een ervaring om door de overbevolkte steegjes te worden vervoerd. Nog snel stopten we even bij het monument van Mahatma Ghandi. Hierna stopten we eindelijk om wat te lunchen bij The Panschila. De gids had nog een leuke kleedjesverkoopshow bedacht om de dag af te sluiten. Helaas voor hem waren wij niet in de markt om wat te kopen. 's Avonds de laatste keer naar naar ons vaste restaurantje. Morgen zou onze reis weer verder gaan.

Hotel Southgate
Eerste Tuktuks gespot
Moderne bus
Hanneke wilde nieuwe tandenborstel
Kakelverse groenten met fijnstof
Uitzicht dakterras
Alles met de hand uitgehakt
Ze wilden persé op de foto
Qutab Minar in de nevel
Vliegen hier vrij rond
Helemaal uit de bergen gekomen voor bezoek aan Moskee
Schoolreisje naar Qutab Minar
India Gate - Triomfboog
Een Sikh bewaker
Zo'n lange blonde zie je niet elke dag
Prachtig uniform
Het paleis
De oranje touwtjes monnik
Sri Lakshmi Narayan Tempel
En maar kijken naar de...
Moskee
Zou er een systeem in zitten?
Overal kleuren
En nóg maar eens een fruitstalletje
Het rode fort
Paaltje staat op exacte middelpunt van India
Nééé, we kopen geen kleedje