Off Canvas sidebar is empty

Tenerife 2009

Eind 2008 was het van dat trieste Nederlandse weer en wilden we dolgraag even naar de zon. Maar waarheen? Na wat zoekacties op het internet viel onze keuze op Tenerife. Op advies van vakantieexperts Wil&AndrƩ hebben we Costa Adeje als bestemming gekozen. 2 januari 2009 vertrokken we rond een uur of 5 's-middags vanaf Schiphol en landden een uurtje of 4,5 later op Tenerife. Na een flinke rondrit met de bus door Los Christianos en Playa de las AmƩricas om de mede-passagiers bij hun hotel af te zetten, kwamen we rond een uur of half twaalf dan eindelijk aan in Costa Adeje. Nadat we onze koffers op onze prachtige kamer hadden gedropt maar snel eens de omgeving verkend en op zoek naar een sandwich en een biertje.

De volgende dag eerst maar eens de ontbijtzaal opgezocht en genoten van een zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Daarna was het de hoogste tijd om wat te bewegen. Dus maar eens de boulevard gaan verkennen. Na een fikse wandeling hebben we een prachtig plekje uitgezocht op het dakterras, met uitzicht op zee. De andere dagen van deze zonvakantie verschilden niet veel van de eerste dag, behalve de gekozen richting op de boulevard. Na een dag of wat werd het dan ook tijd om eens wat te gaan bekijken, dus zochten we een autoverhuurtent op. Onze autoverhuur bleek vlak bij het hotel te zijn, maar we waren niet de enigen die een auto wilden huren, want de keuze was beperkt. Ze hadden nog wel een Skoda...... en als we een dagje wilden wachten een Seat. Ja, wat denk je zelf?

We wilden niet de rest van de vakantie in de auto doorbrengen en hebben de Seat dus voor maar 3 dagen gehuurd. De eerste dag hebben we een prachtige tocht richting de Teide gemaakt. Het was een schitterende dag voor deze route. Het was boven erg koud en kraakhelder. Rond lunchtijd waren we weer aan de kust en bezochten daar Garachico met z'n mooie pleintje en het geweldigde restaurant met verse Sepia (soort inktvis). De tweede autodag wilden we richting het noorden over de mooie bergweggetjes van Tenerife en kwamen uiteindelijk uit in San ChristĆ³bal de la Laguna. Deze grote stad heeft een prachtig oud centrum, wat we natuurlijk hebben bekeken. Jammer dat het vandaag regende. De terugweg hebben we maar over de snelweg gereden en nog even een bezoekje gebracht aan het vissersplaatsje El Abrigo. Wat was hier veel veranderd sinds ons laatste bezoek in 1997.

De laatste dagen hebben we weer volop genoten van het inmiddels weer prachtige weer. En in zwemkleding zitten kijken naar het marathonschaatsen op de Nederlandse televisie. Vreemd hoor... Helaas moesten we de laatste dag om 12:00 uur onze kamer uit zijn. Omdat het zonnetje zich nog even schuilhield leek het ons een goed idee om dan maar een walvis-ontdekkingsreis te gaan maken. Dus na het ontbijt de koffers ingepakt en deze in de kofferruimte bij de receptie neergeknikkerd. En toen snelwandelend over de boulevard naar de walvisvaarders. Er waren nog precies 2 plaatsjes vrij. Met een flink tempo schoten we de zee op en na een kwartiertje varen werd er door de kapitein gezocht naar walvissen. Al snel kreeg hij er een stel in het vizier. Door zijn collega's werd hij telefonisch gewezen op een school van wel 20 dolfijnen en dus ging het gas er weer op om hier te gaan kijken. Wat bijzonder om deze uit de kluiten gewasen makrelen zo hoog te zien springen. Na een heerlijke lunch bij ons favoriete Italiaans restaurantje hebben we nog even genoten van het laatste zonnestraaltje, waarna het tijd werd om ons klaar te maken voor het vertrek richting huis.

Uitzicht vanaf ons balkon
Onze vaste route naar de boulevard
Costa Adeje
Haventje El Abrigo
Onderweg naar Masca
Huisje in Masca
Buenacista del Norte (met muziektent)